منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
درمان قطعی خونریزی رحمیفریز تخمک و جنینجراحی زیبایی و ترمیمی

میوم رحم و ناباروری

نقش فیبروم رحم در ناباروری :

فیبروم رحم یکی از شایعترین توده های خوش خیم رحم در بانوان است. غیر از علایم معمول مثل خونریزی ، دیس پارونی ، دیس منوره و درد لگن ، یکی از مهمترین عوارض میوم رحمی ، نقش ان در ناباروری زنان است.میومهای اینترامورال با اثر فشاری بر اندومتر که خونرسانی به اندومتر را مختل می کنند و نیز فیبروم های ساب موکوس بیشتری نقش را در علل ناباروری زنان و نیز سقط مکرر ایفا می کنند.

میومکتومی و ناباروری :

آیا خانمهایی که فیبروم و ناباروری دارند حتما لازم است قبل از اقدام به درمان نازایی ، عمل جراحی فیبروم انجام دهند؟ یا با وجود فیبروم هم می توان باردار شد؟

بانوانی که با مشکل ناباروری مواجه هستند و در عین حال فیبروم رحم هم دارند ، باید با پزشک فوق تخصص ناباروری مشورت کنند. همانطورکه اشاره شد بعضی از فیبروم ها خونرسانی و لانه گزینی جنین را مختل می کنند و تصمیم به جراحی ، بستگی به تعداد و سایز و موقعیت فیبروم دارد. این فیبرومها معمولا باعث اختلال در باروری می شوند و نیاز به جراحی برداشتن میوم دارند:

در مواردی که قرار است از روشهای کمک باروری مثل ای وی اف جهت باروری استفاده شود و در عین حال نیاز به جراحی فیبروم رحم باشد ، بهتر است ابتدا پانکچر انجام شده و جنین ها فریز شوند . پس از ترمیم رحم ( 3 ماه بعد از میومکتومی ) می توان انتقال جنین به رحم را انجام داد.

بهترین جراح فیبروم رحم در اصفهان :

در عمل میومکتومی مخصوصا در افراد نابارور، حفظ رحم جهت باروری بسیار اهمیت دارد. بنابراین تلاش جراح زنان بر این است که اندومتر رحم حتی الامکان دست نخورده بماند. در مواردی که به علت فیبرومهای متعدد و بزرگ ، رحم بد فرم و اندومتر نا منظم بوده و حتی در صورت عمل هم ممکن است رحم قابلیت باروری نداشته باشد ، از رحم اجاره ای باید استفاده شود و جنین های فریز شده را به رحم اجاره ای انتقال داد.

آیا فیبروم می تواند باعث سقط مکرر شود؟

فیبرومهای ساب سروز رحم باعث سقط و نازایی نمی شوند.اما میوم اینترامورال و ساب موکوس می توانند عامل ناباروری و سقط مکرر شوند. بنابراین یکی از اقدامات قبل از درمان ناباروری ، باید برداشتن فیبروم رحم باشد.

بهترین زمان بارداری بعد از جراحی فیبروم :

بعد از جراحی میومکتومی نباید سریع برای بارداری و استفاده از روشهای کمک باروری اقدام کرد. زیرا ترمیم رحم و آمادگی برای بارداری نیاز به گذشت زمان دارد . در رفرنس های علمی فاصله زمانی سه ماه بعد از عمل توصیه شده است. در این مدت لازم است تحت نظر جراح فوق تخصص ناباروری خود باشید.

زوجهای نابارور و بانوانی که همزمان با مشکل ناباروری و میوم رحم مواجه هستند ، می توانند جهت دریافت مشاوره و بهترین روش درمان و جراحی فیبروم ، به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش جراح زنان و فوق تخصص ناباروری اصفهان مراجعه نمایند. رزرو نوبت بصورت انلاین امکان پذیر است.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سالم [ 1401-05-26 ]
سلام خانم دکتر پژمان منش عزیز. دو هفته پیش فیبروم رحمم را در اوردین . کارتون خیلی عالی بود. احساس سبکی دارم و شکمم کوچک شده. از زحمات شما بسیار ممنونم. مخصوصا اینکه رحمم را درنیاوردین .چون قصد بارداری دارم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سرطان تخمدانسرطان تخمدان

تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف داروهای تحریک تخمدان و عوارض داروهای نازایی در درمان ناباروری ، نقشی در ایجاد سرطان تخمدان در آینده .... ... ادامه مطلب

عوارض ناهنجاری های جفت در بارداریعوارض ناهنجاری های جفت در بارداری

در اوایل بارداری جفت در بسیاری موارد در موقعیت پایین رحم قرار دارد . دراین موارد توصیه می شود جهت پیشگیری از خونریزی سه ماه اول حاملگی ، مادر باردار ... ادامه مطلب

انواع جفتانواع جفت

در صورتی که محل اتصال جفت به برش قبلی سزارین باشد که باعث چسبندگی جفت می شود ، ممکن است دچار خونریزی در طول بارداری شده و یا موقع زایمان ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین