منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
نوبت دهی اینترنتیجراحی زیبایی و ترمیمیفریز تخمک و جنین
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریهای زنان / شایعترین مشکلات زنان (2)

شایعترین مشکلات زنان (2)

در مقاله قبلی به تعدادی از مشکلاتی که بانوان بیشتر با انها درگیر هستند اشاره کردیم. قطعا بانوانی که به سلامت خود و خانواده اهمیت می دهند سعی می کنند اگاهی خود را در مورد بیماریهای زنان افزایش دهند . مخصوصا خانمهایی که دخترانی در سنین بلوغ دارند و باید این اطلاعات را در اختیار دختران خود قرار دهند حتما تحت نظر یک متخصص زنان خوب و با تجربه هستند و در این موارد مشاوره انجام می دهند.

بوی بد بدن :

بعضی از خانمها و نیز آقایان از مشکل تعریق زیاد و بوی بد بدن مخصوصا ناحیه زیر بغل رنج می برند . گرچه شاید این مشکل را نتوانند راحت بیان کنند اما بهتر است جهت درمان بوی بد زیر بغل در اسرع وقت اقدام کنند . چرا که بوی بد بدن در روابط آنها با اطرافیان مخصوصا در روابط جنسی بسیار تـأثیر گذار می باشد. درمان تعریق زیاد بدن که بعلت گرگرفتگی دوران یائسگی ، پرکاری تیروئید ، چاقی ، استرس و تعذیه ناسالم و.. ایجاد می شود ، می تواند به رفع مشکل بوی بد زیر بغل کمک کند . در بعضی خانمها که تعریق زیاد به هیچ درمانی پاسخ نمی دهد ، تزریق بوتاکس به زیر بغل مانع تعریق می شود . همچنین رعایت یکسری نکات ساده جهت درمان و پیشگیری از بوی بد بدن کمک کننده است :

خروج ترشح از نوک سینه :

ترشحات نوک پستان یکی از مشکلات شایع در خانمها و حتی بعضی دختران می باشد که باعث مراجعه به متخصص زنان می شود. بعضی بانوان ممکن است بخاطر حساس شدن روی این مساله ، نوک سینه را بطور مکرر فشار دهند . اما نکته مهمی که بانوان عزیز باید به ان توجه داشته باشند این است که ترشحات مختصری که با دستکاری از نوک پستان خارج می شود اهمیت چندانی ندارند و جای نگرانی نیست و فقط ترشحات خود بخودی و یا با حجم زیاد و نیز خونی یا رنگی باید بررسی شوند. گرچه در نهایت معاینه پستان توسط متخصص زنان می تواند شما را از سلامت سینه مطمئن سازد.

کاهش میل جنسی :

یکی از مشکلات شایعی که مراجعین به مطب آن را مطرح می کنند ، مشکلات رابطه جنسی مانند درد حین نزدیکی و خشکی واژن و نیز کاهش میل جنسی است. کاهش تمایل به برقراری رابطه زناشویی بیشتر در خانمها و در سنین مختلف رخ می دهد . بدلیل اینکه رضایت جنسی مخصوصا در خانمها به چندین عامل بستگی دارد ، کاهش میل جنسی هم در دورانهای مختلف زندگی زنان بسته به شرایط جسمی و روحی از جمله دوران بارداری ، شیردهی ، یائسگی ، خستگی ، افسردگی ، استرس و اضطراب ، خشکی واژن ، بیماریهای غدد از جمله کم کاری تیروئید ، دیابت و.... ممکن است ایجاد شود . مشاوره با بهترین متخصص زنان توصیه می شود.

نامنظمی پریود :

بی نظمی پریود از معضلات اساسی در خانمها و دختران جوان می باشد. علل سیکل قاعدگی نامنظم شامل اختلال هورمونی موقت ، مصرف نامنظم قرصهای هورمونی و یا قرص اورژانسی ، کیست تخمدان ، بارداری ناخواسته و حاملگی خارج رحمی ، تنبلی تخمدان ، بیماریهای تیروئید ، سرطان رحم ، عفونت ها ، پولیپ و میوم رحم و.... می باشد. با مراجعه به موقع به متخصص زنان با تجربه و انجام اقدامات تشخیصی مانند سونوگرافی ، پاپ اسمیر و در مواردی نمونه برداری اندومتر و کورتاژ تشخیصی و.... از بهترین درمان بی نظمی پریود بهره مند شوید. درمان قطعی خونریزی غیر طبیعی رحم با هیستروسکوپی ( درمان قطعی پولیپ رحم و فیبروم ) و یا درمان دارویی امکان پذیراست.

تنبلی تخمدان :

شایعترین علت بی نظمی پریود در دختران و خانمها و از علل شایع ناباروری زنان ، تنبلی تخمدان می باشد. همانطور که قبلا اشاره شد ، تخمدان پلی کیستیک می تواند با تنبلی تخمدان همراه باشد یا نباشد . چاقی واضافه وزن ، هیرسوتیسم ، اکنه و تیرگی کشاله ران و زیر بغل از علایم و نتیجه تنبلی تخمدان می باشد. با اصلاح سبک زندگی و تعادل وزن و نیز مراجعه به موقع به پزشک فوق تخصص ناباروری ، با داروهای محرک تخمدان و گاهی با استفاده از درمانهای کمک باروری می توان مشکل ناباروری را برطرف کرد. فواید مصرف مت فورمین ( با تجویز متخصص زنان ) و درمان قطعی تنبلی تخمدان در مقاله جداگانه بطور مفصل توضیح داده شده است.

تیرگی واژن و کشاله ران :

بعضی خانمها از تیرگی ناحیه تناسلی و نیز بزرگی لابیاهای کوچک رنج می برند . لابیای بزرگ می تواند باعث عفونت های مکرر واژن مخصوصا عفونت قارچی و درد و ناراحتی موقع رابطه جنسی و دخول شود. حتی گاهی پوشیدن لباس زیر تنگ و یا دوچرخه سواری و نشستن هم آزار دهنده است. خوشبختانه با یک عمل جراحی کوچک ( لابیا پلاستی ) توسط بهترین جراح زیبایی زنان این مشکل مرتفع خواهد شد. تیرگی واژن ، کشاله ران و زیر بغل گرچه می تواند ژنتیکی و یا نتیجه تنبلی تخمدان و اضافه وزن باشد اما با رعایت بهداشت ، درمان عفونت واژن ، مصرف برخی داروهای روشن کننده موضعی ، کربوکسی تراپی و نیز درمانهای دیگر می تواند کمی روشن تر شود.

جهت مراقبتهای دوران یائسگی ، درمان بیماریهای زنان و انجام چکاپ های دوره ای زنان در اصفهان می توانید به کلینیک فوق تخصصی دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص و جراح زنان نازایی و زیبایی اصفهان مراجعه فرمایید.رزرو نوبت در صفحه اول وبسایت رسمی ایشان امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ذخیره سلولهای بند نافذخیره سلولهای بند ناف

اخیرا با گرفتن نمونه خون بند ناف در زمان زایمان و ذخیره این سلولها تا سالها بعد ، راهکارهای جدید درمانی و روزنه های امید در درمان بیماریهای صعب العلاج ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

تنگ کردن واژنتنگ کردن واژن

انواع جراحی هایی که توسط جراح زنان و زیبایی بر روی پرینه و واژن انجام می شود همیشه جنبه زیبایی ندارند و بعضی از انها جنبه درمانی دارند. ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین