منو اصفهان ، دروازه شیراز ، ابتدای چهارباغ بالا ، کوی بهار آزادی ، مجتمع بهار ، طبقه دوم - تلفن : 36206186 - 09383657786
جراحی زیبایی و ترمیمیدرمان قطعی خونریزی رحمینوبت دهی اینترنتی

جفت سر راهی

جفت :

جفت بافتی است که از یک سو به دیواره رحم چسبیده و از سوی دیگر توسط بند ناف ، به ناف جنین متصل است و رابطه تغذیه ای بین مادر و جنین را برقرار میکند . جفت سر راهی یکی از انواع ناهنجاری جفتی و حالتی است که در آن جفت روی مدخل دهانه رحم ( سرویکس ) یا خیلی نزدیک به آن قرار می گیرد و شیوع آن 1 در هر200 بارداری می باشد.جفت سر راهی ممکن است بصورت نسبی و یا کامل باشد.

علل جفت سر راهی :

علایم جفت سر راهی :

جفت سر راهی ممکن است کاملا بدون علامت باشد .اما مهمترین علامت جفت سر راهی ایجاد خونریزی است که در سه ماهه اول و یا خونریزی در نیمه دوم بارداری رخ می دهد . خونریزی در سه ماهه سوم شایعتر بوده و بعد از 28 هفتگی ، ممکن است مادر باردار دچار خونریزی قرمزروشن ، ناگهانی و بدون درد شود.

تشخیص جفت سر راهی :

اولین ، ساده ترین و دقیقترین روش تشخیص جفت سر راهی ، سونوگرافی حاملگی است. زمانی که مادر باردار دچار خونریزی می شود یکی از علل مهمی که متخصص زنان و زایمان در نظر می گیرد ، محل نامناسب جفت یا جفت سر راهی است .

جفت سر راهی در سه ماهه اول بارداری :

گاهی در سونوگرافی سه ماهه اول بارداری ، جفت بصورت سر راهی گزارش می شود. معمولا با افزایش سن حاملگی ، جفت به سمت بالا کشیده می شود . در این موارد با تکرار سونوگرافی در ماه های بعدی ، محل نهایی جفت مشخص می شود.در این مدت مادر باردار باید به توصیه های متخصص زنان و زایمان خود عمل کند تا دچار مشکل نشود.

عوارض جفت سر راهی :

خونریزی دوران بارداری می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد. خونریزی ممکن است باعث ختم بارداری بصورت اورژانسی ودر نتیجه زایمان زودرس و نوزاد نارس شود .

توصیه های درمانی جفت سر راهی:

در صورتی که جفت سر راهی دارید بهتر است تحت نظر یکی از بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان باشید. زمانی که جفت سر راهی در سونوگرافی تشخیص داده شود ، حاملگی پر خطر در نظر گرفته می شود زیرا در هر زمان ممکن است خونریزی ناگهانی رخ دهد و مادر باردار دچار مسایل حاد و اورژانسی شود. رعایت نکات زیر به پیشگیری از موارد اورژانسی کمک خواهد کرد:

درمان جفت سر راهی :

جفت سر راهی معمولا با افزایش سن حاملگی بر طرف می شود. اما در صورتی که این وضعیت در سونوگرافی های متعدد ، پایدار بماند باید حاملگی پرخطر محسوب شده و مراقبت ویژه توسط متخصص زنان و زایمان انجام شود.اگر جفت سرراهی باعث خونریزی زیاد شود ممکن است بستری در بیمارستان لازم شود و حتی در مواردی ختم بارداری بصورت اورژانسی را ایجاب کند .

روش زایمان در جفت سر راهی :

بهترین روش زایمان در جفت سر راهی با تصمیم پزشک متخصص زنان و زایمان خواهد بود که معمولا بصورت سزارین انجام خواهد شد.

دوران بارداری دوران خطیر و حساسی است که سلامت مادر و جنین هر دو در اولویت قرار دارد..شما عزیزان می توانید جهت مراقبت های دوران بارداری به کلینیک دکتر منصوره پژمان منش فوق تخصص زنان زایمان و نازایی اصفهان مراجعه فرمایید . نویت دهی انلاین از طریق صفحه اصلی سایت امکان پذیر می باشد.

دکتر منصوره پژمان منش جراح و متخصص زنان و زایمان ، فوق تخصص نازایی و IVF
آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کم شدن خونریزی در پریودکم شدن خونریزی در پریود

در مواردی کم شدن خونریزی ، علامت نارسایی تخمدان در حال وقوع و کاهش ذخیره تخمدان می باشد که با مراجعه به موقع به متخصص زنان تشخیص داده می شود. در صورتی ... ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای کاشت جنینبایدها و نبایدهای کاشت جنین

بعد از انتقال جنین به داخل رحم ، ممکن است فرد با لکه بینی و یا خروج چند قطره خون از واژن مواجه شود. لکه بینی بعد از کاشت جنین چند علت دارد ... ادامه مطلب

علایم سرطان تخمدانعلایم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان در مراحل اولیه ممکن است بدون علامت باشد و یا علایمی مشابه با دیگر شرایط مانند سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد.اولین و مهمترین روش تشخیص ... ادامه مطلب

بیوگرافی

دکتر منصوره پژمان منش
رتبه برتر بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان
فلوشیپ فوق تخصصی ناباروری، IVF و لاپاراسکوپی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
عضو انجمن باروری وناباروری ایران ( ISRM )
مسؤول فنی مرکز ناباروری بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان
دوره جراحی زیبایی زنان


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین